מכירת עסקאורך החיים של כמעט כל עסק הוא מוגבל. יש אומנם עסקים שמחזיקים מעמד עשרות שנים ולא פעם עוברים מאב לבן למשך כמה דורות, אבל מרבית העסקים מחליפים ידיים. יכולות להיות לזה סיבות שונות כמו רצון של בעל העסק לפנות לכיוון עסקי אחר או לפרוש מהתחום, מעבר לאזור פעילות גיאוגרפי אחר, קשיים תזרימיים, שוק תחרותי וסיבות אחרות.
כל אלו מתנקזים למקום אחד, הרגע בו מחליטים למכור את העסק, למצוא את הקונה האידיאלי ולהעביר לידיו את ניהול העסק. מכירת עסק מסתבר היא פרויקט מורכב לא פעם ויש כמה דברים שכדאי לתת עליהם את הדעת לפני שמתחילים לחפש קונה.

מכירת עסק – מה היעד שלכם?

מכירת עסק בעיקר אם הוא כזה שקיים כבר שנים ארוכות היא לא פשוטה. אבל בבואכם למכור את העסק אתם צריכים להיות עם אסטרטגיה ברורה. זה אומר מהי התוצאה הרצויה מבחינתכם? אילו הייתם בלחץ של זמן למכור ותסכימו כמעט בכל מחיר לבצע את העסקה? האם אתם רגועים ומבחנתכם עד שלא תצליחו למכור בסכום שקבעתם לא תמכרו?
אילו תעשו את זה בחוכמה ואם תגדירו יעדים ולוחות זמנים, תרוויחו מזה עוד יותר. תוכלו להשביח את העסק בשביל למכור אותו במחיר גבוה יותר ותוכלו להגיע ליעד שלכם ועוד יותר מזה. חשוב שתחליטו גם מי הוא הלקוח הפוטנציאלי שלכם? למי אתם רוצים למכור את העסק?

אתם חייבים מתווך עם ניסיון

לגבי מכירת עסק, הדרך הנכונה ביותר בשבילכם היא למצוא את מי שימכור עבורכם את העסק בצורה הטובה ביותר. אתם צריכים את מי שיודע לנהל משא ומתן בצורה נכונה. מי שיידע אל מי לפנות ואיך לפנות. חברה עם ניסיון שתסייע לכם למכור. אתם צריכים את "אחד על אחד" למטרה הזו.
אל תתפשרו על פחות מהטוב ביותר כשזה נוגע לעסק שלכם. אל תתפשרו על תיווך איכותי בכדי שתוכלו למכור את העסק שלכם בדיוק כמו שאתם רוצים.

מכירת עסק ומיזוג

מכירה היא חלק אינהרנטי בעולם העסקי, ומהווה יחד עם רכישה את הבסיס לעולם הכלכלי שאנו מכירים.
מכירת עסק בפרט היא פעולה עסקית של העברת בעלות, שבה נשוא המכירה הוא העסק עצמו.

מכירת עסק היא פעולה מורכבת ומשתנה, שעשויה להיעשות במספר דרכים: מיזוגים, רכישות, זכיינות ופיתוח רשתות ועוד.

בפסקאות הבאות ידובר על תחום מכירת עסק ומיזוג.

מהו מיזוג

מיזוג עסקים הוא פעולה של מכירת עסק, שבה כל נכסי חברה מסוימת (כולל חובות, חשבונות בנק, לקוחות ועוד) מועברים מחברת יעד לחברה קולטת. בסיום התהליך נשארת רק החברה הקולטת, ואילו חברת היעד נטמעת כליל בחברה שאליה נמכרה.

מיזוג שונה ברכישה בכך שברכישה שתי החברות ממשיכות להתקיים, אך תחת אותם בעלים, ואילו במיזוג שתי החברות הופכות לחברה אחת.


הסיבות העסקיות למיזוג

ניתן להסתכל על האינטרס למיזוג משתי נקודות מבט: של החברה הקולטת ושל חברת היעד. כמובן שהמטרה הכוללת של שתי החברות היא ייעול עסקי וכלכלי, אך עסק יוצא מורווח בהיבט אחר.

החברה הקולטת מעוניינת בנכסים של חברת היעד, משום שהיא סבורה שאלו יביאו לה תועלת כלכלית. למשל, קהל לקוחות מסוים שנאמן לעסק, הופך להיות קהל הלקוחות של העסק הממוזג.

חברת היעד, לעומת זאת, זקוקה בדרך כלל לקניין שאין ידה משגת (קניין רוחני או כספי). למשל, חברה שמתחילה בפיתוח אלגוריתם מסוים, אך זקוקה לקוד של חברה אחרת, ולכמות גדולה יותר של עובדים.
אמנם החברה "תאבד" מעצמאותה, אך תוכל להמשיך ולהגיע למטרותיה, גם אם תחת "מטריה" אחרת.

מכירת עסק ומיזוג

בעת מכירת עסק באמצעות מיזוג יש להתחשב בפרמטרים רבים, כגון: האם נכון למזג את העסק עם עסק אחר, או דווקא לרכוש אחד מהם? האם ניתן למזג מספר גבוה יותר משני עסקים, וכיצד ניתן לעשות זאת? ועוד.

עם התפתחות העולם העסקי בישראל, מתרחב תחום מכירת העסקים במיזוגים ורכישות. יש לשים לב שבישראל מיזוגים הם לא פעולה רווחת, ולרוב נעשים תהליכים שמהווים מעין רכישה.

בשל התהליך המורכב של מכירת עסק ומיזוג, חשוב לבחור חברה בעלת ניסיון, שמציעה ליווי מתמשך לאורך כל התהליך. למשל, חברת 1:1 מתמחה בתחום המורכב של מכירת עסק ומיזוג, ומציעה כלים שנאספו בניסיון של שנים.

אתם מוזמנים לפנות עוד היום ל"אחד על אחד" ולקבל את כל המידע שאתם צריכים!

דילוג לתוכן