שיווק מתחמי קניות כל תכנון עירוני כולל בתוכו מתחמי קניות מתוך הבנה שמתחמים אלה חיוניים לאיכות החיים של הסובבים אותם. מתחמים אלה משרתים את האוכלוסייה המקיפה אותם, וגם בעלי החנויות נהנים מקהל רב המגיע למקום מרוכז אחד. שיווק מתחמי קניות נועד לאתר את החנויות המתאימות ביותר, מתוך מטרה ליצור מרכז קניות איכותי ורווחי.

השלבים של שיווק מתחמי קניות

שלב ראשון: חקר שוק

השלב הראשון כולל חקר שוק והבנת קהלי היעד הפוטנציאלים. אינו דומה קהל היעד בעיר חרדית לקהל היעד בעיר חילונית, כך שהביקוש למוצרים או לשירותים שונים הינו ייחודי, ועל הבעלים להתאים את ההיצע במתחם הקניות לקהל היעד של האזור בו הוא נמצא.

שלב שני: חלוקת שטחים

לאחר הבנת הצרכים הייחודיים והביקוש השונה, ניתן לפנות לחלוקת שטח המתחם לפי הקטגוריות השונות. את החלוקה יש לבצע בהתאם לתוצאות חקר השוק, כך שתחום בו הביקוש צפוי להיות גדול יקבל שטחים גדולים בהתאם.

שלב שלישי: שיווק מתחמי קניות

לאחר החלוקה לפי תחומי השירות השונים, ניתן לצאת למסע שיווק ופרסום להשגת זכיינים פוטנציאלים. ניתן לפנות לזכיינים של חברות בעלות פריסה ארצית, וניתן לפנות לאנשי עסקים עצמאיים להעתקת העסק שלהם אל מתחם הקניות שלכם.

שלב רביעי: סגירת עסקאות

לאחר סינון ראשוני של המועמדים, ניתן לסגור את העסקאות ולאפשר לשוכרים לפתוח את בתי העסק שלהם במתחם הקניות. כדאי לתאם את פתיחת העסקים יחד על מנת למשוך כמות גדולה של לקוחות ולאפשר רווחיות מקסימלית עבור הבעלי העסקים.

שלב חמישי: ניהול שוטף ובחינה מחודשת

בניגוד לדעה הרווחת, התהליך אינו מסתיים בסגירת העסקאות, היות והבעלים תמיד צריכים להיות עם היד על הדופק ולקרוא את רחשי השוק המשתנים. הביקוש לשירותים השונים אינו יציב, ועל הבעלים לחוש זאת מבעוד מועד ולהגיב בהתאם.

סיכום

שיווק מתחמי קניות ומרכזים מסחריים דורש ידע ניהולי רב וניסיון של שנים רבות בתחום. חברת אחד על אחד הינה חברה העוסקת בנדל"ן מסחרי וייעוץ ופיתוח עסקי, אשר מלווה ומייעצת לעסקים גדולים וקטנים כאחד. ניהול מתחם קניות באמצעות ליווי מקצועי מבטיח הכנסות יציבות וקריאת תנודות השוק כך שהיציבות והרווחיות של העסק יישמרו בעתיד.

דברו איתנו

אנו זמינים לכל שאלה, במידה ואתם רוצים שנחזור אליכם בקשר להזמנות עסקית יש למלא את מספר המודעה בטופס.

דילוג לתוכן