מיזוגיםתופעת המיזוגים והרכישות אינה חדשה בעולם החברות והתאגידים, החל מתאגידי ענק שיוצרים קונצרן ועד בעסקים קטנים שמתמזגים ביניהם. מיזוג עסקים הוא כלי רב עוצמה שעשוי להרים עסק מסכנת נפילה, אך גם עשוי לאיים על העסק כאשר נעשה בצורה לא נכונה או ממניעים לא טובים. לכן כאשר אנו מתעסקים במיזוגים חשוב להבין שמדובר בפרקטיקה אשר דורשת הבנה מעמיקה וזהירות רבה. על מנת להבין מתי נכון להתמזג, וכיצד להחליט, ריכזנו כאן מידע חשוב בנושא.

מתי נכון לבצע מיזוג

מיזוג מבצעים כאשר הוא משרת את האינטרסים של העסק, וכאשר הוא ממלא מטרה ברורה עבור השאת הרווחים של העסק או בעלי המניות. המקרה המוכר ביותר בו חכם למזג יהיה כשהעסק רוצה למזג אליו מתחרה מהשוק. במקרים כאלה המיזוג יאפשר גם להפחית את התחרות הקיימת, גם להגדיל את מאגר הלקוחות המשותף ובנוסף יאפשר לאזן יתרונות וחסרונות שהיו לכל אחד מהעסקים בטרם המיזוג התרחש. איזון זה לרוב מתרחש כאשר לחברה המתמזגת קיימים מוצרים או שירותים משלימים לאלו שהעסק כעת מציע.
אך כמובן שישנם מקרים נוספים בהם כדאי להשתמש בפרקטיקה של מיזוגים. כך למשל קיימים מקרים שבהם העסק רוצה לחדור לטריטוריה או שוק נוסף על אלו בהם העסק עובד כעת. למשל במידה והעסק מעוניין להתרחב למדינה חדשה או שהוא רוצה לקחת חלק בחלק נוסף בשרשרת האספקה (למשל ספק אשר רוצה להיות גם המפיץ כדי להרוויח יותר). במקרים כאלה מיזוג הוא דרך טובה לבצע דריסת רגל בשוק והטריטוריה החדשים ללא צורך בהתחלה מאפס.

איך מיזוגים מתרחשים

הפרקטיקה של מיזוגים היא מורכבת ומסועפת ולכן על מנת לבצע מיזוג יש להשתמש בגורם מקצועי. חשוב להבין שמיזוג איננו רק איחוד של שני עסקים אלא מארג שלם של זכויות, אינטרסים וחוקים אשר כאשר לא ניתנת להם החשיבות הראויה ככל הנראה המיזוג לא יצלח.
חברת אחד על אחד מסייעת לעסקים להבין באיזה שלב המיזוג יהיה נכון עבורם, ומתפעלת את המיזוג עצמו בפן המקצועי והמעשי. כך החברה מאפשרת לבעלי העסק או החברה לפתח את העסק בראש שקט.

דברו איתנו

אנו זמינים לכל שאלה, במידה ואתם רוצים שנחזור אליכם בקשר להזמנות עסקית יש למלא את מספר המודעה בטופס.

דילוג לתוכן