תחום המזון והמסעדנות בישראל נחשב למורכב והקמת עסק מאפס יכולה להיות משימה לא פשוטה שכרוכה בבירוקרטיה רבה. אחד הפתרונות האידיאליים המאפשרים מחד לנהל עסק באופן עצמאי ומאידך לצמצם את חוסר הודאות והקשיים שעלולים לצוץ בדרך, הוא שימוש בזכיינות מזון. מרבית העסקים בדרך זו מנוהלים על ידי ידיים פרטיות אשר קיבלו את הזכות לזכיינות.

מה זה למעשה זכיינות מזון ?

באמצעות זכיינות מזון, אדם פרטי יכול לפתוח חנות מזון כגון סופרמרקט, בית קפה או מסעדה ולנהל אותה תחת שם של רשת מזון ידועה. בהתאם, הוא רשאי להשתמש במוצריה, בלוגו, בסימנים המסחריים ובכל השיטות העסקיות הרלוונטיות שלה בתמורה לתשלום. כך יכול אדם להקים עסק ולנהל אותו באופן עצמאי תוך קבלת עזרה ומשאבים מהרשת הגדולה שבשמה הוא משתמש.

מעבר להזדמנות של ניהול עסק באופן עצמאי, במידה ובעל העסק חדש בתחום, בזכות הזכיינות הוא יקבל ליווי צמוד גם בהכשרה וגם במהלך העבודה השוטפת. אמנם ההשקעה משתנה בין רשתות שונות, אך עדיין ישנה הזדמנות פז ללמוד על רזי ניהול בית עסק ולהשתפר תוך מינימום טעויות.

אילו שיטות זכיינות קיימות ?

  1. זכיינות רגילה – זכיינות זו מאפשרת למנהל בית העסק להשתמש במוצרי החברה, סמליה ושירותים שהיא מעניקה לקהל הרחב וזאת באופן מלא ועצמאי תוך תשלום אחוז מוגדר ממחזור המכירות לרשת.
  2. זכיינות תפעולית- שיטה בה מתקיימת חלוקה תפעולית בין הרשת והזכיין, כולל נושא הניהול. הרשת מצידה אחראית על הפצת סחורות, הכשרת הזכיין לניהול כנדרש וניהול המותג ועיצובו, בעוד שהזכיין אחראי על תפעול שוטף של החנות הכולל טיפול בעובדים, סידור סחורה ועבודה מול לקוחות.  

כניסה לתהליך זכיינות בכלל וזכיינות מזון בפרט יכולה להיות מלווה בקשיים ותהיות רבות. במידה והחלטתם להביא לרשת שלכם זכיין חדש, כדאי להיעזר בחברת ייעוץ אסטרטגי המלווה את התהליך החל משלבי ההקמה, כולל שלבי הפיתוח העסקי ותוכניות ההפרטה. אנו באחד על אחד, סוקרים ובודקים לעומק את הלקוחות הפוטנציאלים, מבקרים בסניפים השונים תוך למידה על אופי החברה, בונים תכנית עסקית ומקדמים את הרשת, באופן שיאפשר לכם לנצל את מלוא הפוטנציאל במתן הזכיינות ולהגדיל רווחיות.

דילוג לתוכן